vrijdag 31 maart 2017

Voorjaar!

Je zal maar hovenier zijn. Dan heb je in maart het mooie weer aan den lijve ondervonden. He-le-maal geen straf denk ik zo. Onze hoveniers zijn dan ook behoorlijk in hun nopjes. Ik hoor nog net geen gefluit als ze ’s morgens wegrijden (daar is het te vroeg voor) maar wel blijde gezichten als ze ’s middags terug komen. Er zijn dan ook leuke projecten afgerond. Zo is er bijvoorbeeld een bosperceel ingeplant, daar worden de jongens vrolijk van!
Ook onze klanten is het mooie weer niet ontgaan. De telefoon staat niet stil, mensen willen logischerwijs hun tuin in en dan graag die renovatie voor de zomer afgerond hebben. Men wil het gazon opgeknapt, of die bomen nog even gesnoeid, die voortuin kan nu echt niet meer en zullen we dit jaar dan toch maar die zwemvijver laten aanleggen?
En wij willen uiteraard graag iedereen van dienst zijn. En dus brandt het onderhoudsteam duurzaam het ontluikende onkruid de kop in, snoeien zich de blaren op de handen (letterlijk, geloof me), en komen vlak voor het donker thuis. Het aanlegteam heeft de zesde versnelling gevonden, legt kilometers terrassen en spetteren in alle waterpartijen (hoort erbij, heus). Verder kan ik manlief Teun soms niet vinden onder de uitgevouwen tekeningen, offertes, prijslijsten, checklists, aantekeningen en folders die allemaal onderdeel uitmaken van het proces. Tussendoor beantwoordt hij talloze telefoontjes, bezoekt de klanten, stuurt hier of daar wat bij en oh ja, er moeten nog wat monsters worden opgehaald. (geen Pokémon hoor, maar voorbeelden van materialen)
Mijn taak is, naast mijn eigen werkzaamheden, Teun zoveel mogelijk ontlasten (laat mij nu even die tegels ophalen schat) en de koffievoorraad op peil houden.
Er worden materialen gebracht, mailtjes gestuurd en schetsdagen volgeboekt. We zoeken (met een lampje) naar die ene collega die we nog nodig hebben, genieten van de bloesem (moet kunnen) en schieten hier en daar foto’s voor de PR.
We vergaderen (ja echt), plannen, voorbereiden, klankborden, beslissen en hopen. Hopen dat we al onze klanten kunnen helpen. Op tijd. En daar doen we onze uiterste best voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten